فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Nights of Cabiria

شبهای کابیریا(1957)

نویسنده(مشترک) و کارگردان: فدریکو فلینی

کابیریا زنی خیابانیست که به تنهایی زندگی می کند،او خسته از زندگی گذشته اش،چشم به راه یک معجزه است..

1- مدتی بود که جاده را یک اتفاق در سینمای فلینی می دانستم و فیلمهایی همچون هشت و نیم و شهر زنان یا کشتیها به راهشان ادامه خواهند داد چندان باب میل و مطابق سلیقه من نبود اما در همکاری دیگری از فلینی و همسرش با یک اثر فوق العاده برخورد کردم، شاهکاری که می تواند بهترین مثال برای یک سینمای دینی یا معناگرا باشد.

2- یکی از پر اضطرابترین سکانسهای سینمایی را در این فیلم می توان دید؛کابیریا پس از تردید فراوان همه چیزش را می فروشد و مومن به معجزه به دیدار مرد عاشق می رود،اینجاست که تماشاگر به جای چهره عاشق و چشمهای مشتاق مرد،او را با سیگاری بر لب و عینکی سیاه بر چشم می بیند..

3- پایان فیلم به راستی برازنده یک شاهکار است،کابیریا مانند مرد فلج -که امیدوار به وقوع معجزه با رها کردن عصاهایش سقوط کرد- مدتی بر روی زمین افتاده است اما با فرا رسیدن شب بر می خیزد و قدم زنان در حلقه نوازندگان قرار می گیرد.. او بهای معجزه را پرداخته است این را از لبخند و چشمان کابیریا می توان فهمید..

- مریم مقدس کمکم کن زندگیمو تغییر بدم، لطف و بخشایشت رو نصیب من کن..

ارزشگذاری فیلم:

نظرات 3 + ارسال نظر
میله بدون پرچم چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:36 ب.ظ

سلام
فردا در مورد کتاب تراژدی آمریکایی خواهم نوشت...دیدم فیلمش رو دیدی گفتم یه سلامی عرض کنم

سلام
تراژدی آمریکایی؟!
دیدم؟
شاید با یه عنوان دیگه دیدم..

دامون قنبرزاده جمعه 16 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:08 ب.ظ http://cinemaekhanegi.blogsky.com

جولینا ماسینا ( همسر فلینی ) اینجا شاهکار است. نیمی از عشق من به فیلم از بازی او می آید ... و چه عالیست آن سکانس آخر، کنار دره ...

واقعاً هم شاهکاره..

احمد شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:13 ق.ظ http://makhmaleabi.com

سبک کارگردانی فلینی را میپسندم . شبهای کابرینا محصول 1957 است.هادی جان متشکرم

من هم نوشتم 1957 ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد