فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

time

زمان (2006)

نویسنده و کارگردان: کی دوک کیم

ارزش گذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

The Girl with the Dragon Tattoo

 دختری با خالکوبی اژدها (2009)

کارگردان: نیلز آردن اوپلف ، محصول سوئد

مایکل روزنامه نگار مشهوریست که برای حل کردن معمای ناپدید شدن یک دختر استخدام می شود،از طرفی مایکل توسط دختر غیر عادی و عجیبی به نام لیزبس زیرنظر گرفته شده..

خشونت صحنه های لیزبث و سرپرست کاریش واقعاً تکان دهنده است،اینکه چه لزومی وجود دارد تا فیلمساز بخواهد چنین صحنه ای را با جزئیات کامل نمایش بدهد جای بحث دارد.با خلاصه کردن سکانس تسویه حساب لیزبس فکر نمی کنم خللی به داستان و یا پرداخت شخصیتها به وجود می آمد.

اگر علاقه ای برای تماشای قسمتهای بعدی این فیلم دارم تکرار داستانهای تعقیب و گریز و معماگونه ای که در پایان با زدن چند دکمه در اینترنت حل می شوند نیست،فقط در این میان حل شدن معمای شخصیت دختری برایم جالب است که خالکوبی اژدها دارد..

- اگه قرار باشه این وسط مشکلی با هم داشته باشیم کاری می کنم تا بقیه عمرت بیچاره شی؛ من همه چیزو درباره مشکلات روانی و سابقه رفتار خشونت آمیزت می دونم..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

Breathless

از نفس افتاده (1960)

نویسنده(مشترک به همراه فرانسوا تروفو) و کارگردان: ژان لوک گدار

میشل جوان فرانسوی قد بلندیست که کارش سرقت اتومبیل است،او که چندی پیش با دختر آمریکایی زیبایی آشنا شده قصد دارد او را با خود به ایتالیا ببرد..

 

- چیه؟

- اونقدر بهت زل می زنم تا وقتی که دست از خیره شدن بهم برداری.

- من هم هستم..

ارزش گذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Lock,Stock and Two Smoking Barrels (1998)

نویسنده و کارگردان: گای ریچی

 

ارزش گذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

Before the Devil Knows You're Dead

قبل از آن که شیطان بداند، مرده ای (2007)

کارگردان: سیدنی لومت

دو برادر اندی(فیلیپ سیمور هافمن) و هانک(اتان هاوک) تصمیم به سرقت از جواهرفروشی والدین خود می گیرند..

هرچند آخرین فیلم سیدنی لومت یک شاهکار نیست اما فیلم خوب و منسجمی برای پایان لیست فیلمشناسی یک کارگردان است. فارغ از داستان تلخ و سیاه فیلم چیزی که بیشتر برایم قابل توجه بود بازی درخشان فیلیپ سیمور هافمن است،اینکه چطور چنین بازی فوق العاده ای از چشمان داوران و منتقدان اسکار دور مانده جای سوال دارد.کاش در آینده نزدیک چند کارگردان بزرگ با چند فیلمنامه خوب سراغ سیمور هافمن بروند..

- اندی : دستاتو نشون بده بهم ؛ .. یه بار دیگه بگو من هم هستم.

- هانک : داری راجع به چی صحبت می کنی؟

- فقط یه بار دیگه بگو من هستم.

- من هم هستم..


ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB