فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Little Children

نام فیلم: بچه های کوچک( Little Children )  

بازیگران: کیت وینسلتپاتریک ویلسون جنیفر کانلیجکی ارل هالی

نویسندگان: تام پروتا ( رمان ) – تاد فیلدتام پروتا

کارگردان: تاد فیلد

137 دقیقه؛ محصول آمریکا؛ ژانر درام، رومانس؛ سال 2006

 

سرمای عشق

 

خلاصه داستان: سارا و برد، هر کدام به دلایلی، از همسران خود دوری می کنند. آشنایی آنها در پارک، موجب     می شود عشق آتشینی بینشان آغاز شود ...

 

یادداشت: اگر گول داستان جذاب و بدون سکته فیلم را بخوریم، هیچ وقت پی نخواهیم برد که چقدر این داستان پرتنش و درگیرکننده، ضعف دارد و کاملاً بی ربط است! ما از یک طرف داستان آشنایی سارا و برد را دنبال می کنیم و از طرف دیگر ماجرای مرد کودک آزاری که همه محله از او فرار می کنند. واقعیت این است که وقتی دو خط داستانی را در کنار هم می گذاریم، در ذهن مجسم می کنیم که چگونه قرار است آنها در نهایت یکدیگر را قطع کنند و اثری بر هم بگذارند. تا پایان می نشینیم و می بینیم اما جوابی برای سوالمان دریافت نمی کنیم. واقعاً معلوم نیست داستان آن کودک آزار که خودش به تنهایی و البته با بازی دیدنی جکی ارل هالی می توانست تبدیل به یک فیلم نفس گیر شود، چه ربطی به داستان خیانت سارا و برد پیدا می کند. علاوه بر اینکه دلیل سارا و برد برای خیانت به همسرانشان چندان عمیق نیست، در پایان، دلیل اینکه چرا دوباره آنها سر خانه و زندگی شان برمی گردند هم کاملاً سردستی و ضعیف است. برد که آنهمه شور و شوق نشان می داد برای دیدار با سارا، شب مهمی که قرار است با او فرار کند، ناگهان مثل بچه ها حواسش می رود در پی اسکیت سواری چند جوان و همه چیز را فراموش می کند و تازه بدتر از آن اینکه، وقتی زخمی می شود و آمبولانس بالای سرش می آید، می گوید که می خواهد همسرش را ببیند! سارا هم که سر قرار منتظر برد است، با دیدن مرد کودک آزار که خودش را زخمی کرده و به خاطر مرگ مادرش مثل بچه ها گریه می کند، به یاد خانواده اش می افتد و همه چیز به خیر و خوشی تمام می شود! تغییر آدم های فیلم آنقدر ضعیف و بی ربط است که نمی شود به راحتی از آن گذشت.

             

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 2 + ارسال نظر
علی رستگار پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:59 ق.ظ http://alirastgar.blogfa.com

نمونه شاخص کودک آزاری و بعدش قتل اونا مربوط میشه به حضور پیتر لوره در ام فریتس لانگ. اگه استاد یه خط عشقی هم به فیلمش اضافه می کرد وای که چی میشد!
ظاهرا اینطور که تو میگی اینجا همه چی به بدترین شکلش اتفاق افتاده. و دیگه اینکه باید متاسف بود از برخی از انتخاب های اشتباه رز تایتانیک!

ناجورهای هنوز فیلتر پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:42 ب.ظ http://www.Najoorha.blogspot.com

با نوشته تون موافق نیستم
فیلم در یک لایه بازخوانی مدرن و امروزی ست از یک رمان کلاسیک (مادام بواری)
اما این ایده و استراتژی کلی فیلم نیست . بلکه مبدا هست صرفا . دغدغه ی اصلی کارگردان لایه ی ثانویه ی
طرح داستان هست و در انتها دوباره ارجاع به مبدا .

ارادتمند : ناجور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد