فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

رنگ انار

رنگ انار (1968)

نویسنده و کارگردان : سرگی پاراجانف

فیلم با این توضیحات آغاز می شود : "این فیلم قصد ندارد تا داستان زندگی یک شاعر را روایت کند.درعوض فیلمساز تلاش کرده تا دنیای درونی شاعر را به تصویر بکشد." و در ادامه توضیحات،خود فیلمساز تشریح می کند که برای رسیدن به هدفش(همان نمایش دنیای درونی شاعر) به طور گسترده ای از سمبل ها و نمادها استفاده کرده.

خوب اینها می تواند راهنمایی برای فیلم دیدن و کمک به تماشاگر برای درک فیلم باشد.اما چه لزومی برای این توضیحات در ابتدای فیلم است؟ آیا تمام فیلمهایی که ممکن است درکشان سخت باشد به چنین توضیحات و ضمائمی احتیاج دارند؟ شاید هم این توضیحات دلیلی برای گنگ بودن قسمتهایی از فیلم باشد.

به هر حال این فیلم تصویرگرا و شاعرانه یا هر چیز دیگر با تمام احترام برای فیلمساز و علاقه مندانش فیلم مورد علاقه من نیست.شاید هم برای من خیلی سنگین است چرا که با تمام سعی ام برای درک ارتباط معنایی تصاویر فیلم،بسیاری از آنها برایم نامفهوم بود.

لینک فیلم در IMDB

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام
به دنبال نوشته هایی در مور فیلم رنگ انر بودم که به وبلاگ شما بر خوردم. من به شدت به دنبال این فیلم هستم.ممنون می شم اگر من را را هنمایی کنید که چگونه می توانم این فیلم را پیدا کنم.
پیشاپیش از شما ممنونم
حسین

شیدا جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 06:58 ب.ظ http://k0oli.blogfa.com/

این فیلم تازه دیدم...شاید اگه زندگی شاعری که کارگردان سعی کرده درون اونو به تصویر بکشه مطالعه می کردید بهتر ارتباط بر قرار می کردید...من واقعا از قاب های فیلم لذت بردم به معتای واقعی

بله احتمالش زیاده با مطالعه زندگی اون شاعر ارتباط بیشتری با اشارات و نمادهای فیلم پیدا می کردم..

زهره محمدی پنج‌شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ http://www.zohremohamadi12.blogfa .com

سلام کم لطفی نکنید فیلم محشریه من بارها دیدمش و مطالب زیادی درموردش خوندم
تنها فیلمیه که قبولش دارم

سلام
کم لطفی که چه عرض کنم؛این فیلم،فیلم مورد علاقه من نیست.

maryam پنج‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 06:16 ب.ظ

salam , man in filmo emroz didam . ba akse gofteye shoma ke goftyn mikhad be daroone shaer bepardazad in film kamelan mafhoomi bode va dar avakhere film kamelan mishe fahmid ke mozoye film be tasvir keshidane . khelghate ensan . afrynesh va kamel shodaneshe . dar kenaresh mazhabha sonatha va ....niz be tasvir keshide shode. az lahaze tekniki fogholadas . migam bedarde avam nemikhore .age khastyn javabe nazaramo bedin be emeilam bedin . mamnon

به هر حال من با این فیلم ارتباط برقرار نکردم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد