فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Metropia

متروپیا (2009)

نویسنده(مشترک)و کارگردان : طارق صالح

محصول سوئد،دانمارک،نروژ و فنلاند ؛ 86 دقیقه

سال 2024،منابع انرژی و حیاتی در زمین به شدت کاهش یافته و کشورهای اروپایی تبدیل به دولتی واحد شده اند که همگی توسط متروهای زیرزمینی به هم متصلند..

فیلم و داستانش را میتوان نسخه ای جدید از 1984 جرج اورول دانست.منتها به هیچ وجه به حد و اندازه های فضاسازی و شخصیت پردازی آن اثر نمی رسد.حتی به مبانی اولیه نظام فکری و سرمایه داری حکومت متروپیا هم اشاره ای نمی شود.به هر حال مشخص است فیلمساز به آنچه که در ذهن داشته دست پیدا نکرده و فیلمی که قرار بوده تنهایی انسان و از بین رفتن آزادی های شخصی را همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی روایت کند به اثری مغشوش و گذرا تبدیل شده است.


ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB


خارج از متن :

متوقف شدن بازیهای خوب و ماندگار بهروز وثوقی پس از انقلاب مایه حسرت دوستداران فیلم و سینما در طی این سالها بوده؛بارها شنیده بودم که بهروز فیلمهایی درجه چند رو در آمریکا بازی کرده اما هیچوقت نمیدونستم در فیلمی به نام ابولهول به کارگردانی فرانکلین شافنر بازی کرده.البته فیلم اصلاً اثر مهمی نیست اما همینکه بهروز در فیلم کسی بازی کرده که خالق آثاری همچون پاپیون و سیاره میمونهاست خودش غنیمته..

برای دیدن چند عکس از بهروز در این فیلم و البته خوندن مطلبی مفصل،می تونید به اینجا یعنی وبلاگ احسان خوشبخت منتقد باسواد مجله فیلم مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد