فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

The Magdalene Sisters

خواهران مگدلن (2002)

نویسنده و کارگردان : پیتر مولان

سه دختر جوان ایرلندی به جرم روابط نامشروع به مدرسه ای مذهبی فرستاده می شوند..

از آن همان ابتدا به ارزشگذاری کاربران سایت IMDB اعتماد نداشتم،البته منظورم نیست که به تقلب در آن شک داشته باشم بلکه مساله میزانی برای سنجش ارزشهای یک فیلم است.اما مدتی بود به امتیاز METASCORE که در زیر امتیاز کاربران در IMDB برای بعضیها از فیلمها لحاظ می شود توجه می کردم و با این منطق که این ارزشگذاری برآیند ستاره های عده ای منتقد است آن را مهم و قابل توجه می دانستم اما این چندمین فیلم است که با وجود امتیازی بالا از جانب منتقدین(100/83) ،ارزشهای یک فیلم متوسط را هم ندارد.

یا منتقدین ما خیلی شریف و باسوادند(مثل جناب فراستی که به مرهم نیم ستاره و به جدایی نادر صفر ستاره از 5 ستاره ممکن می دهد) یا منتقدین آنها از جایی پول می گیرند و هوای فیلمها را دارند..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 1 + ارسال نظر
اصغر سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ http://asgharrr.blogspot.com/

سلام . من خوشم اومد از این فیلم .تا اونجایی که یادمه یکی از دخترا رو فقط به خاطر اینکه خوشگل بود و پسرا بهش توجه می کردن بردن اونجا ! جامعه ی سنتی و فشار مضاعف بر جنس مونث موضوع واقعی و مهمیه . من مخالف این نیستم که بهترین منتقدین خارجی ممکنه پول بگیرن و فیلمی رو ی اکران رو تحویل بگیرن ولی در مورد اینجور فیلما تحویل گرفتن شاید برای مطرح کردن بیشتر موضوع و محتوای فیلمه . دقیقا هم نگفتی چرا بدت اومده همیشه دلیل میاوردی .

این فیلم برای من هم تداعی کننده این مطلب بود که عقب ماندگی فکری و فرهنگی فقط محدود به این دوران و کشور ما نیست بلکه حتی در یک کشور اروپایی هم -به گواهی چنین فیلمهایی- این مسئله وجود داشته اما خیلی اغراق شده به نظر رسید.
فیلم خیلی جاها آزار دهنده و ضعیف بود،مثلاً صحنه ای که دختران لخت ایستادن و خواهرهای روحانی دارن به اعضای بدن اونها امتیاز میدن.
خیلی وقتها هم بی منطق بود مثل نحوه نگهبانی از اونجا و تلاشهای فرار کردن دختران
اون بحث منتقدین خارجی هم بیشتر به شوخی گفتم،در چنین مواردی احتمالاً شیفته مضمون شدن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد