فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Se7en

هفت (1995)

نویسنده : اندرو کوین واکر ؛ کارگردان : دیوید فینچر

دو کارآگاه یکی جوان و  خام به نام دیوید میلز(برد پیت) و دیگری باتجربه و در آستانه بازنشستگی،ویلیام(مورگان فریمن)،در پرونده ای از قتلهای زنجیره ای قرار می گیرند..

فقط یک سوال دارم از دوستداران پروپا قرص این فیلم،همسر دیوید میلز(گویینت پالترو) و کودک درون طفلش به چه گناهی کشته شدند؟اگر قرار است با قاتلی که از شخصیتی خاص و استثنایی بهره می برد روبرو باشیم و تمامی قتلهایش با فلسفه و نگاهی خاص باشند چرا به انگیزه قتل همسر دیوید و جنینش اشاره نمی شود؟ آیا حسادتی که کوین اسپیسی از آن صحبت می کند کافی است یا باید این نکته را در فضای تیره و تاثیرگذار فیلم که انصافاً به یاد ماندنی از کار در آمده ندیده بگیریم..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 3 + ارسال نظر
پژمان چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ب.ظ

با درود
با سپاس از وبلاگ شما
همانگونه که می دانید فیلم بر پایه هفت گناه بزرگ که در اعتقادات مذهبی مسیحیان وجود دارد ساخته شده است.
البته در این فیلم در مورد تمامی آنها (گناه ها و قربانیان) داستان کامل وجود ندارد و چند مورد (پرخوری، طمع، تنبلی و شهوت) بطور مشخص نمایش داده شده است.
به نظر من همسر کاراگاه جوان خود گناهی نداشته و به نوعی شاید تاوان گناه دیگری را پس می دهد (بر خلاف آنچه که برای سایر قربانیان اتفاق می افتد).
البته این یک فرضیه است که ممکن است بدلیل گناه شوهرش که می تواند حسادت به کاراگاه با تجربه تر و یا احساس غرور باشد، همسر وی قربانی شده باشد و مقصود این باشد که در آخرین قدم و مجازات گناهان، خود کاراگاه جوان زنده بماند تا مجموعه مجازات ها و گناهان را مشاهده کرده باشد.

توضیحات شما میتونه کاملترین برداشت ممکن از فیلم باشه اما خوب اون جوابی که من میخواستم رو نمیده،یعنی فیلم هم از این مساله عبور کرده..
ممنون از نظرتون

دایناسور چهارشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ب.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
من دیوانه این فیلمم
زیر 5 ستاره هم بهش نمیدم
در مورد سوالت بعدا توضیح میدم

فیلم خوبیه اما تا 5 ستاره فاصله داره.
ما خیلی مخلص دایناسورها هستیم،با توضیح یا بی توضیح..

مهدی جمعه 28 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:45 ب.ظ

مشکل زنه دروغ و پنهانکاری حاملگیش بوذ

اولاً که هنوز آمادگیشو نداشته که به شوهرش بگه و این گناه محسوب نمیشه و دوماً جناب قاتل زنجیره ای قبل از انتخاب زن به عنوان قربانی چطور میتونسته مطلع باشه که اون حاملست و از شوهرش هم پنهان کرده؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد