فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Vicky Cristina Barcelona

ویکی کریستینا بارسلونا (2008)

نویسنده و کارگردان: وودی آلن

ویکی(ربکا هال) و کریستینا (اسکارلت جوهانسون) دو دوست قدیمی هستند که برای تعطیلات به بارسلون می روند،آنها در بارسلون با نقاش خوش تیپی به نام خوان آنتونیو(خاویر باردم) آشنا می شوند..

برای دوستداران سینمای ناب و خلاق وودی آلن این فیلم می تواند یک سرخوردگی محسوب شود؛شخصیتهای پوشالی و قوام نیافته،داستان آبکی و گاه تین ایجری و چالشهای داستانی سطحی.. در کنار اینها استفاده از شیوه آشنای نریشن برای روایت که نمونه های شاهکارش مانند آنی هال و پول را بردار.. قبلا دیده ایم اینجا به تمهیدی دم دستی برای سهولت در روایت و گاه توضیح حس و حال و شخصیت نقشها تبدیل شده.

اینها را می توان در کنار این مسئله که وودی آلن دوست داشتنی 76 ساله ما میانگین سالی یک فیلم می سازد(و اکثر آنها آثاری در خور توجه و ارزشمند هستند)،زیر سبیلی رد کرد..

 

- این فیلم 96 میلیون دلار فروش داشت و با توجه به بودجه 15 میلیون دلاری اش،یکی از پرمنفعت ترین فیلمهای وودی آلن محسوب می شود.

- خاویر باردم و پنه لوپه کروز دو سال بعد از این فیلم با هم ازدواج کردند.

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:13 ب.ظ

به نظر من تنها نکته ی جالب اش قرار دادن آگاهانه ی مخاطب در موقعیتی voyeuristic بود... حداقل در مقایسه با نمونه های مشابه استادانه بود (طوری که مخاطب دچار اشمئزاز نمی شود)

فکر نمی کنم نمونه استادانه و مهمی بوده باشه،علتش شاید ترکیب غریب و جذاب اسکارلت یوهانسون و خاویر باردم و عدم زیاده روی باشه..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد