فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Plan 9 from Outer Space

نقشه 9 از فضا (1959)

نویسنده و کارگردان: ادوارد دی وود جونیور

در آسمان شهر چند بشقاب پرنده مشاهده می شود،موجودات فضایی(که ظاهرشان کوچکترین تفاوتی با زمینیها ندارد) برای انسانها نقشه ای کشیده اند..

ادوارد دی جونیور یا همان اد وود یک شهرت جهانی دارد،به این کارگردان فیلمهای درجه چندم هالیوودی لقب بدترین کارگردان تاریخ سینما را داده اند.اگر این فیلم را ببینید(که از یکی از معروفترین فیلمهای اوست و به گفته خود اد وود باعث شادی و غرور کارگردانش است) از بی سلیقگی و خام دستانه بودن همه چیز تعجب می کنید،شاید گاهی شک کنید هدف فیلمساز به سخره گرفتن ژانر بوده اما خوب قضیه این نیست و تمام امکانات و ذوق و قریحه فیلمساز چنین نتیجه ای در بر داشته.نتیجه ای که در اوج لحظاتی که قرار است هیجان و یا ترس به دنبال داشته باشد مخاطب را به خنده می اندازد.

از اینها که بگذریم دیدن فیلم یک دلیل می تواند داشته باشد آن هم چیزی نیست به غیر از اثری درخشان و به یاد ماندنی از تیم برتون به نام اد وود.آنچه برتون از این بدترین کارگردان تاریخ سینما به تصویر کشیده مردیست که عاشق سینماست و برای محقق ساختن رویاهایش از جان و زندگی اش مایه می گذارد.عاشقی که نتیجه کار و یا قضاوت دیگران برایش مهم نیست،بلگه به دنبال رفع عطش جان همیشه تشنه سینمایش است،اگر اد وود را دیده باشید آن نگاه درخشان و شادی درونی عمیق ادوارد دی وود جونیور(با بازی جانی دپ) را هنگامی که تصور می کند بهترین برداشت ممکن را داشته فراموش نمی کنید.با این تصویر زیبا محال است که بدترین کارگردان تاریخ سینما و فیلمهای ضعیفش را دوست نداشته نباشید..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 3 + ارسال نظر
نیلوفر چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ http://sedakanoonharekat.blogfa.com/

سلام!
از وبلاگ سینمایی تان لذت بردم .
لطفا به وب سینمایی ما سر بزنید!
شما رفتید توی پیوندها...

ممنون

حسام پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:01 ب.ظ http://hessamm.blogsky.com

هاها!‌ بالاخره دیدی اینو؟
ما که این فیلمو بعد از اد وود دیدیم برامون جذابیت بیشتری داره تا کسانی که قبل از اد وود تماشاش کردن... به نظرم با دیدن این فیلم بیشتر از اینکه به خود اد وود فکر کنیم به هنر تیم برتون پی می بریم که چقدر متبحرانه فضای ساخت این فیلم رو به تصویر کشید.

تراویس شنبه 11 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:58 ب.ظ http://youtalkingtome.blogfa.com

سلام .
من که عاشق فیلم "ادوود"ام و کلا این بهترین اثریه که از تیم برتون دیدم . اما چطوری فیلمای این "ادوارد دی وود حونیور"و گیر بیارم ؟
در ضمن یادداشت خوبی بود و ممنون میشم اگه یه سری به وبلاگ منم بزنی .

سلام
من این فیلم جناب دی وود جونیور رو از اینترنت دانلود کردم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد