فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

The Town

شهر (2010)

کارگردان : بن افلک

داگ(بن افلک) و دوستانش متخصص در سرقت از بانک هستند،آنها متعلق به محله ای در بوستون می باشند که سرقت از بانک به نوعی حرفه اصلی آنها محسوب می شود..

گاهی انتظار بالایی از یک فیلم داریم اما با تماشایش توی ذوقمان می خورد،گاهی هم مثل اینجا با اینکه تعریف فیلم را شنیده ایم باز هم از بن افلک انتظار چندان زیادی نداریم اما با یکی از بهترین اکشن های چند سال اخیر رویرو می شویم.داستانی که سریع شما را همراه می کند و پرت می شوید داخل اجرای نقشه سرقت از بانک؛شخصیتهایی که کم کم به خوبی برایمان آشنا و قابل درک می شوند و گره هایی که شما را شدیداً نگران و علاقمند پایان داستان می کنند.به اینها اضافه کنید ریتم مناسب و اکشن جذابی که حتی در اوج صحنه های تعقیب و گریزش هم نشانی از ساده انگاری ندارد.صحنه های تعقیب و گریز در فیلمهای گنگستری می تواند یک مولفه مهم محسوب شود و از حیث قدرت اجرای این صحنه ها،به نظرم فیلم "شهر" در کنار فیلم "رونین" قرار می گیرد.

قهرمان فیلم هرت لاکر را یادتان هست؟همان آدم کله خرابی که از مرگ وحشت نداشت.جرمی رنر که ایفاگر آن نقش بود اینجا هم نقش یک سارق کله خراب را دارد که اصلاً دوست ندارد دوباره کارش به زندان کشیده شود و شاید به همین دلیل از کشته شدن هراسی ندارد.جرمی رنر به زیبایی از پس باورپذیر کردن این شخصیت بر می آید و می توان در چهره و حرکاتش آن بی خیالی و تک رویی را به خوبی حس کرد؛او برای این نقش نامزد اسکار هم شد.


فیلم پایانی نسبتاً خوش و باب میل مخاطب دارد،بر خلاف داستانی که فیلم از روی آن اقتباس شده و در پایان آن داگ از گلفروش تیر می خورد و در آغوش دختر محبوبش(همان مدیر بانک) می میرد؛البته ابتدا همین پایان فیلمبرداری شده بود اما متاسفانه تهیه کنندگان فیلم آن پایان خوب و تراژیک را پسند نمی کنند و پایان خوشی برای فیلم سفارش می دهند که با فضا و ساختار کلی آن چندان همخوانی و هماهنگی ندارد.

یک سوال:داگ که می خواست از گروه جدا شود و با تهدید به مرگ از سوی گلفروش برگشت،نمی توانست مانند اواخر فیلم که گلفروش و محافظش را به راحتی کشت آنها را همان موقع قبل از سرقت پایانی بکشد..؟


راستی سیدنی لومت هم رفت،خالق آن بعد از ظهر سگی و ..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 1 + ارسال نظر
حسام یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:03 ب.ظ http://hessamm.blogsky.com

بعضی از دیالوگ ها و موقعیت های این فیلم واقعا به یاد ماندنی هستن. مثل جایی که دختره به بن افلک می گه من مطمئنم اگه یه روز اون سارقین رو ببینم از روی صداشون می تونم شناسایی شون کنم... یا اون سکانسی که بن افلک و دختر با هم نشستن که یهو سر و کله جرمی رنر پیدا می شه با اون خالکوبی تابلو روی گردنش...

سوالی که پرسیدی هم واقعا منطقیه ها! می گم روی imdb پستش کن ببین کسی می تونه بهش جواب بده یا نه!

سوالش که جواب نداره حسام جان،اما بی خیال ضد قهرمان های فیلم رو عشق است..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد