فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

The Last King of Scotland

آخرین پادشاه اسکاتلند (2006)

کارگردان : کوین مک دونالد

نیکلاس که پزشک جوانیست برای خدمت به مردم به طور اتفاقی کشور اوگاندا را انتخاب می کند؛ورود نیکلاس به اوگاندا همزمان می شود با کودتا و به قدرت رسیدن سرهنگ آمین(فارست ویتاکر).نیکلاس با معالجه دست آمین که طی تصادف آسیب دیده مورد توجه او قرار می گیرد و به زودی تبدیل به یکی از نزدیکترین افراد به سرهنگ آمین می شود..

فیلم داستان ساده و سر راستی دارد،روایتی کلاسیک از جوانی که به دنبال آرزوهای زیبایش درباره کمک به مردم آفریقا وارد آنجا می شود و حتی به پزشک مخصوص رییس جمهور اوگاندا و در واقع مشاور اول او تبدیل می شود اما به جایی می رسد که دیگر راه برگشتی ندارد.فیلم به خوبی داستانش را روایت می کند و با ارائه یک شخصیت بسیار جذاب که ما به ازای حقیقی هم داشته،یعنی سرهنگ آمین آن هم با درخشش خیره کننده فارست ویتاکر تماشاگر را انتهای فیلم با خود همراه می کند.اصلی ترین دلیل من برای تماشای فیلم،اسکاری بود که فارست ویتاکر محبوب به خاطر این فیلم گرفته بود اما فکر نمی کنم او بازیگر نقش اول این فیلم او باشد.لهجه ای که ویتاکر(که خود زاده آمریکاست) انگلیسی صحبت می کند،گشادگی چهره اش در هنگام محبت به ویلیام و افروختگی اش در هنگام خشم،همه به یاد ماندنی اند.سکانسی که سرهنگ آمین برای مردم دهکده از ایجاد سرزمینی آباد و آزاد صحبت می کند و سپس پا به پای آنها به رقص بومی مشغول می شود برای من فراموش نشدنیست..

تنها نکته منفی که ته ذهن را کمی قلقلک می دهد نحوه فرار ویلیام و سوار شدنش در هواپیمای گروگانهاست(آن هم بدون هیچ کارت شناسایی و گذرنامه) که کمی دور از منطق می باشد.

- (سرهنگ آمین) : خوب چی بهتر از این که مواظب سلامتی رییس جمهور باشی؟ و بذار بهت بگم که این اصلاً شغل سختی نیست،چون من دارای یک بدن خیلی قوی هستم و از طرفی خودم می دونم که چه زمانی خواهم مرد،قبلش اون رو تو خواب خواهم دید..

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 07:34 ق.ظ http://1dinosaur.persianblog.ir

سلام
فیلمی دیدنی است.
بازی ویتاکر خارق العاده است.
البته چون 3 سال پیش دیدمش به جزئیات نمی تونم اشاره کنم. فقط اینکه قدرت می تونه چه هیولاهایی بسازه!

درسته،ویتاکر در ترسیم خوب این هیولا نقش بسزایی داشته.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد