فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

ملک سلیمان

ملک سلیمان(1389)

کارگردان: شهریار بحرانی

حضرت سلیمان : اجنه و شیاطین وارد دنیای ما شده اند ..

این جمله تبلیغاتی فیلم است که این روزها از تلویزیون زیاد شنیده می شود و برای من تبدیل به نوعی شوخی و خنده شده است.سازندگان فیلم مدام ادعای جلوه های ویژه فوق العاده فیلم را دارند و آن را اتفاقی بزرگ برای سینمای ایران می دانند ولی باید بگم من این فیلم را یک اتفاق خنده دار برای سینمای ایران می دانم،خدا می داند آن خارجیهای معروفی! که کار جلوه های ویژه را بر عهده داشتند با چند افکت کامپیوتری پیش پا افتاده در سینمای درجه دو جهان، چه پولی از این سینما به جیب زده اند.

یک مورد از چرند بودن فیلمنامه رو مثال می زنم؛جادوگر بدجنس قبول می کند تا طلسم چندین ساله و قدرتمندش را علیه سلیمان به کار گیرد و آن طلسم عجیب و غریب یک راست می رود زن حضرت سلیمان و فرزند داخل شکمش را ناکار می کند؛خوب در ادامه این اتفاق چه تاثیری در روند داستان فیلم می گذارد؟ اگر آن را از فیلم حذف کنیم کوچکترین گزندی به باقی اتفاقات وارد می شود؟ اصلاً چرا همان طلسم را مستقیم به سمت سلیمان نفرستاد؟ آیا شرم انگیز نیست چنین خرافاتی را حقایقی از کتاب آسمانی اکثر مردم ایران بدانیم و بخواهیم در بازار جهانی هم با افتخار پخش کنیم.چرا به جای اینکه سراغ افسانه ها برویم مزخرفاتی را می سازیم که قرار بر این است به عنوان اعتقادات و حقایق تاریخی بیان شوند..

بگذریم،به اندازه کافی در سینما برای این فیلم وقت تلف کرده ام ؛من که بزرگترین علاقه ام فیلم و سینماست طی مدتی که این وبلاگ را راه انداخته ام(نزدیک به یک سال) این اولین فیلمی بود که در سینما دیدم و خوب باعث تأسفه که سینمای ما جای مناسبی برای دوستداران جدی سینما نیست،اگر حساب ارزش فیلمها و انگشت شمار بودن فیلمهای قابل اعتنایی که به مرحله اکران می رسند را کنار بگذاریم باز هم با نکات دیگه ای مواجه می شویم که بی خیال سینما رفتن می شویم؛سینماهای غیر استانداردی که فیلم دیدن در آنها نوعی شکنجه با اعمال شاقه محسوب می شود و از آن گذشته تماشاگران مهربانی!! که سینما را فقط به خاطر تاریکی اش دوست دارند و این قصه سر دراز دارد :چیپس ،پفک، تخمه، موبایل و ..

ارزشگذاری فیلم: بی ارزش

لینک فیلم در IMDB

نظرات 5 + ارسال نظر
ناجورها پنج‌شنبه 11 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 08:46 ق.ظ http://www.najoorha.blogspot.com

در باب این کاریکاتور افسانه ای تاریخی نظری ندم بهتره .
اما سیمسون مووی یک دیالوگی هومر داره که هنوز هم یادش می افتم خنده ام می گیره . وقتی گفت : نه ، منو نخورید . من یه زن و دوتا بچه دارم . برید اونا رو بخورید .

میله بدون پرچم شنبه 13 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام
چند بار نزدیک بوده که تن بدم به رفتن...
تا حالا که قسر در رفتیم از دیدن این فیلم با ارزش!! مخصوصاٌ برای ما که تاریکی سینما هم هیچ ارزشی ندارد!!!

جالبترین خبر حاشیه ای در رابطه با ملک سلیمان رو امروز خوندم.
طلاب حوزه علمیه ، منتقدین و روزنامه نگارها رو متهم کردن که با بی ارزش خواندن این فیلم قصد دارن مردم رو از سینمای دینی و اسلامی دور کنند..
چه گویم که ناگفتنش بهتر است(تو همین مایه ها)

حسام دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:29 ب.ظ http://hessamm.blogsky.com

چه هیاهوی رسانه ای راه انداختن طرفداران این سینمای مثلا ارزشی برای این فیلم. چه تبلیغات گمراه کننده ای انجام دادن. چه بسیجی کردن تمام وزارت خونه ها، مدارس و شرکت های دولتی رو که گروه گروه ببرن فیلمو به زور نشونشون بدن بعد هم مدعی بشن که این فیلم شده دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران بعد از اخراجی های ۲.

اصلا هر بار اخبار و حاشیه های این فیلم رو می خونم یه روز از عمرم کم می شه انقدر حرصم می گیره.

اگه از اینها حرصت می گیره چه احساسی درباره اظهارنظرهای کارشناسانه امثال فرج اله سلحشور داری؟
من که زبانم قاصره..

[ بدون نام ] جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ق.ظ

جالب تر از همه شخصیت پردازی سطحی فیلمه که آدمها کاملاً سیاه و سفید و سطحی ساخته شدن. انگار نگارندۀ فیلمنامه دیپلم فیلمنامه نویسی هم نداشته. به یقین شخصیت های تام و جری عمیق تر از شخصیت های ملک سلیمانند.
اوج هنر جلوه های ویژه هم در انتهای فیلمه که تعداد زیادی جن به وضوح کپی پیست شدن و حتی یکسان بودن حرکاتشون هم به وضوح قابل رویته!!!

من به این یکسان بودن حرکات اون اجنه توجه نکرده بودم.
از نظر شخصیت پیردازی که کلاً باید بیخیال شد،اون هم در مقابل فیلم های مذهبی ساخت وطن

امیر دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:27 ق.ظ http://iran-30nama.mihanblog.com/

واقعا نمیدونم چی بگم.چندین میلیارد پول بیت المال رو هدر میدن که در طی چند سال فیلمی بسازن که می خواد ارباب حلقه های ایران بشه.(پیتر جکسون در حیرت است از این همه خلاقیت و تکنیک به کار رفته در ملک سلیمان)دست مریزاد واقعا معنای فیلم فاخر رو فهمیدیم.این مسئولین عزیز به جای این همه پز عالی با جیب خالی باید به فکر اصلاح و بهبود زیرساخت های سینمایی کشور باشند تا سالها بعد نتیجه مثبتشو ببینیم نه این که عوامل هالیوودی(البته درجه چندم)رو با کلی هزینه بیارن و نتیجه اش رو هم می بینیم که در سالن سینما به جای لذت بردن از تماشای یک فیلم ارزشی دینی شاهد صحنه های خنده دار آبکی باشیم.فیلمی که تنها نکته مثبتش موسیقی اون بود و تمامی عوامل دیگر ضعیف.(این بود فیلم فراتر از سطح استانداردهای سینمای ایران؟)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد