فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

Backyard

Backyard(2009)

کارگردان: کارلوس کاررا

در دهه نود در شهر خوارز واقع در مرز مکزیک و آمریکا،جنایت های بیشماری رخ داد که تمامی قرابانیان دختران و زنان جوانی بودند که جسد آنها پس از تجاوز در بیابان رها شده بود ..( فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است)

وقتی از یک دست فروش می خواهید فیلم بخرید و فیلمی را انتخاب می کنید که عکس روی کاورش ضد مسیح فن تریه است ممکن است مثل این مورد با یک فیلم مکزیکی مواجه شوید.. به هر حال پول داده اید و باید فیلم را ببینید؛مخصوصاً که پس از کمی جستجو متوجه می شوید کارگردان جوان و مکزیکی فیلم،پیشترها موفق به کسب نخل طلای کن در بخش بهترین فیلم کوتاه شده است.

باعث تعجب است کارگردانی که توانسته در بالاترین سطح موفق به ساخت یک فیلم کوتاه شود اینجا با زمانی بیش از 120 دقیقه فیلمی کشدار و بی رمق می سازد.شخصیت اصلی فیلم زن پلیسی است که وارد این این شهر و این پرونده شده تا موفق به شناسایی قاتل یا قاتلین زنجیره ای شود.زنی تنها و درمانده که از دور و بر حمایت نمی شود و رگه هایی از شخصیت های کارآگاه فیلم "زودیاک "یا کلانتر "جایی برای پیرمردها نیست" دارد که مانند آنها در نهایت یک قهرمان!! منفعل و در حقیقت یک تماشاگر است.اما بر خلاف آنها شخصیت پردازی خوبی در کار نیست و فیلم و شخصیت محوری آن به زودی فراموش می شوند.فیلم بی خود به داستان دختر مقتول که به تازگی برای کار وارد شهر شده، شاخ و برگ می دهد و اگر کل صحنه های این بخش از فیلم را حذف کنیم تفاوت چندانی حاصل نمی شود و باز هم شاهد فیلمی هستیم که بهترین واژه برای توصیفش کم رمق است..

 ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 3 + ارسال نظر
میله بدون پرچم سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 03:36 ق.ظ

سلام
عجب حالی شدی !!
مثل خرید یک کتاب خوبه که وقتی می ری خونه باز میکنی ببینی مثلاٌ کتاب تعلیمات دینی دوم دبیرستانه توش!

جان؟ تعلیمات دینی دوم دبیرستان..
زدی تو خال
البته موقع کتاب خریدن میتونی کتاب رو ورق بزنی اما موقع فیلم دیدن باید نوت بوکت رو روشن کنی ..

ناجورها سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:37 ب.ظ http://www.najoorha.blogspot.com

سلام رفقا
جالبه . اینم اتفاقی ست در نوع خودش . من نیز تا حالا اسم کارگردانش رو نشنیدم . باز دوباره سعی تون رو بکنید تا ضد مسیح رو گیر بیارید و ببینید و بیاییم باهم در مورش حرف بزنیم .
شما کارهای آیزنشتاین رو دیدید ؟



رفیق : ناجور

نه متاسفانه،من 5،6 سال پیش یه نسخه درب و داغون و بی کیفیت که فکر کنم ناقص هم بود از رزمناو دیدم،فقط همین..

میله بدون پرچم چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ق.ظ

سلام
آره اون فرقی که گفتی رو داره... البته بعضی کتابها را جدیداٌ وکیوم می کنند که البته نشانه مرغوبیت اونه... حالا فرض کن همچین کتابی خریدی (که همین الان من سه چهار تا این تیپی دارم که کاورشونو بعد یکی دو ماه باز هم نکردم!) بعد وقتی باز می کنی ببینی چند صفحه از کتاب سفید چاپ شده (حالا که داری فرض می کنی این فرض رو هم بکن که این کتاب را خریدی بعدش مهاجرت کردی رفتی! و دیگه برگشتی در کار نیست!) ....می بینی ؟ خودش یه فیلمنامه شد!

حالا فرض کن کتابی که خریدی،جنایی بوده و در انتهای کتاب که قراره ماجرا گره گشایی بشه ببینی چند صفحه سفیده.. و البته مهاجرت کرده باشی و ..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد