فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

A Christmas Carol

سرود کریسمس(2009)

نویسنده و کارگردان: رابرت زمکیس ، بر اساس داستانی از چارلز دیکنز

اسکروچ(جیم کری) مرد خسیسی است که در شب کریسمس هم حتی حاظر حاضر نیست به کسی سال نو را تبریک بگوید..

روند فیلمسازی بعضی کارگردان ها واقعاً ناامید کننده است.رابرت زمکیس در اوایل دهه نود فارست گامپ را ساخت که تبدیل به یک شاهکار و فیلم محبوب مردم و منتقدین شد.بعدها Contact و Cast Away را ساخت که هر دو فیلمهای خوبی بودند اما نسبت به فارست گامپ حرکتی رو به عقب به حساب می آمدند و حالا هم بازسازی اسکروچ معروف که تنها نکته با اهمیت آن در جلوه های ویژه و کامپیوتری است،همین و بس.حتی استعداد و نبوغ جیم کری هم در این فیلم به هدر رفته و کمتر مجالی برای بروز توانایی های خاص او در فیلم دیده می شود.

 

برای من که همان اسکروچ کودکانه و قدیمی والت دیسنی بسیار دوست داشتنی تر و خاطره انگیرتر است.حتی به نظر من تاثیرگذار تر هم هست..

 

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 3 + ارسال نظر
حسام یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ق.ظ http://hessamm.blogsky.com

به نظر من مقایسه یک فیلم انیمیشن با یک فیلم زنده زیاد درست نیست. مثل این می مونه بخوایم یه فیلم مستند رو با یه فیلم داستانی مقایسه کنیم. اصلا دو وادی مجزا هستن.

شاید بهتر باشه A Christmas carol رو با The Polar Express (انیمیشن قبلی رابرت زمه کیس) مقایسه کنیم که در این صورت فکر می کنم فیلم جدیدش قدمی رو به جلو محسوب می شه.

این فیلم هم چندان زنده نبود و با تکنیک های کامپیوتری بیشتر شبیه انیمیشن شده بود تا فیلم زنده.
به هر حال هر دو، یک داستان رو دست مایه قرار دادن و من اون قدیمی رو بیشتر می پسندم و البته نظر شما هم محترمه..
ممنون

مجتبی یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ب.ظ http://allofyours.blogfa.com

سلام رفیق
با اینکه این فیلم(انیمیشن)؟؟ جدید جناب کارگردان ندیدی
م ولی با شناختی که ازت دارم مطمئن بودم که اون کارتون (نه انیمیشن- چون انیمیشن منو یاد این کارتونای ژاپنی فضایی میندازه) رو بیشتر میپسندی ... این کارتون نوستالوژی کوکانه همه مونه که با اینکه نمیدونستیم برا چی(کریسمس بود؟؟!!) ولی از اون لدت میبردیم. در هر حال ... فیلم جدید چی دیدی...

سلام رفیق
فیلم جدید که ghost writer رو دیدم و البته بیشتر مشتاق فیلمهای قدیمی ندیده هستم تا آثار اکثراً کم رمق این روزها

xanyar چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:47 ب.ظ

البته با اینکه خوب نبود ولی اگه خیلیم از این بدتر بود! بازم نسبت به افتضاح فارست گامپ. یه بیگ بنگ به حساب میاد.

من که متوجه نشدم چی گفتین اما مثل اینکه صفت افتضاح رو به یکی از بهترین فیلمهای سینمای مدرن یعنی فارست گامپ نسبت دادین..
در این باره فقط می تونم تعجب کنم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد