فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

فیلمهایی که می بینیم..

یادداشتهای روزانه درباره فیلمهایی که می بینیم..

کسی از گربه های ایرانی خبر نداره

کارگردان : بهمن قبادی

نکته جالب فیلم فایلی هست که پیوست با فیلم در یه دیسک قرار داره و داخلش بهمن قبادی میگه از اینکه این فیلم رو دارین مجانی میبینین خوشحاله و حلالتون باشه چون به فیلمهای من و امثال من در ایران اجازه اکران نمیدن فقط یه خواهشی دارم که با کیفیت خوب ببینین و..

دم بهمن قبادی گرم که فیلمش رو حلالمون کرد و گذاشت شب با وجدان راحت بخوابیم نه مثل داریوش مهرجویی که با فیلم ضعیف سنتوری انتظار داشت به شماره حسابش پول بریزیم و تا مدتها عذاب وجدان داشتیم.

با تماشای فیلم باید برای جوون ایرونی مخصوصا از نوع هنرمند و هنردوستش تاسف خورد.

کلیپهای فیلم عالی هستن و از نابازیگرها که ایفاگر نقش خودشون در فیلم هستن خوب بازی گرفته شده ،حامد بهداد هم که غوغا کرده.

چند تا ضعف هم فیلم داره،یکی این ماجرای گیر دادن به نیروی انتظامی دیگه خیلی کلیشه ای شده و متعلق به زمان آوازقو بود نه این فیلم. صحنه گیر دادن به سگ داخل ماشین اغراق آمیز به نظر میرسه و از همه بدتر پایان فیلم و جریان پارتی و وضعیت غیرعادی و نچسب حامد بهداد که با شخصیت همیشه امیدوار و رهاش، دیدن اون اوضاع و احوال زیاد قابل قبول نبود(مخصوصا اینکه قبلا به اشکان و نگار گفته بود یه وقت دیدین کار دیوید نشد و قابل درک نیست حالا شب کنسرت بچه ها این کار رو بکنه)

اما درخشان ترین صحنه فیلم جاییست که کودکان افغانی رو در حالی میبینیم که چشماشون رو بستن و تو خیالشون در حلی که ژست جدی هم گرفتن گیتار میزنن،واقعا تاثیرگذار بود.

ارزشگذاری فیلم:

لینک فیلم در IMDB

نظرات 3 + ارسال نظر
فرهاد نظری شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 08:46 ق.ظ

من اصلا این فیلم به دلم ننشست .فقط کلیپ هیچکس توش معرکه بود و خیلی لذت بردم اما خود داستان فیلم اصلا کشش نداشت و بهمن میتونست خیلی بهتر از اینا از نابازیگراش بازی بگیره .
ممنون از شما

آدن شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ق.ظ

به نضر من که تا چند ماه قبل سگمنو از ماشین گرفتن قابل درک بود اون سکانسش

امیر دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:11 ق.ظ http://iran-30nama.mihanblog.com/

فیلم قشنگیه و به نظر من بطور کلی جایی از فیلم ضعیف در نیومده.
در ضمن ناامیدی حامد بهداد غیرقابل باور نیست چون به هر دری زد نتونست کاری
برای دو جوانی که قول بهشون داده بود بکنه و این یأس و ناامیدی جوان امروزی رو نشون میده و این که محدودیت ها حتی امیدوارترین فرد رو هم مأیوس و ناامید میکنه.
بازی بهداد هم عالی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد